Mi másról szóljon a bejegyzés, ha nem az 52 km autópályáról, melyet hőn szeretett országunk miniszterelnöke, szombaton adott át nekünk halandóknak. Bizonyára mindenki értesült már róla, hogy a pillanatot áthatotta az öröm, a boldogság és a mellébeszélés. Miniszterelnökünk annyira el volt ragadtatva, hogy azt hitte nem ebben az országban van. Amiről nem szólnak a hírek, az az, hogy a fenti videóban szereplőhöz hasonló reakciót váltott ki a kamionsofőrök és gépjárművezetők részéről a tény hogy nem kell 3 km/órával araszolniuk az Aranyosgyéres-Torda szakaszon, hanem ereszthetik 90-100-al, miközben megy a curájzene.
De mivel ez az RMKT blogja, beszéljünk a beruházás gazdasági hasznáról is. Definíció szerint az autópálya jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztott pályás út, a legmagasabb besorolású közút, amelynek feladata a nagyobb gépkocsiforgalom gyors közlekedésének biztosítása több száz vagy neadjisten több ezer kilométeren keresztül is. Az utaknak, vasutaknak, autópályáknak az a szerepe, hogy összekapcsoljanak, embereket, üzleteket, országokat, városokat. A XX. - XXI. századi, európai regionális fejlődés azt hozta, hogy metropolisz övezetek alakulnak ki, erősödnek meg, kapcsolódnak össze, sokszor a nemzetállam hatalmának rovására is. Ezek az övezetek, hálózatokba kapcsolódnak, erősítik egymást, s a gazdasági, technológiai fejlődés alappilléreivé válnak (lásd az alábbi videót). Feltéve ha létrejön az a hőn áhított kapcsolat. Ami a mi esetünkben létrejött, az egy Gyalut és Aranyoslónát, összekötő, nagyon drága terelőút. Kolozsvár, Torda és Aranyosgyéres szempontjából akkor ér valamivel többet a beruházás, ha összekapcsolják a magyarországi M35-el. Ha elnézegetjük a jövő évi költségvetés számait illetve Boc úr nyilatkozatait, a beruházás elég sokáig stagnál még. Marad tehát a mellébeszélés, és a rácsodálkozás a hírre hogy a Mercedes Kecskemétet választotta és nem Tordaszentlászlót. Miért tehát a nagy öröm (lásd a fenti videót)?
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése